Dag 24: Canada always in our heart

Zondag 29 september – maandag 30 september

Om 8u worden we wakker met alweer een stralende zon. Na nog een rekensom met inclusief de nieuwe muggenbeten, zit ik aan 58 beten op mijn twee benen! Wederom ben ik dus een paar keer wakker geworden van de jeuk, maar al bij al hebben we nog goed geslapen in onze tiny cottage.

We eten een lekker ontbijt dat de eigenares voor ons heeft voorzien. Dit zijn ontbijtgranen, lekkere zelfgemaakte muffins, yoghurt en verse koffie. De koffie drinken we buiten leeg aan onze cottage bij het kleine beekje.

We moeten slechts vanaf 12u uitchecken en we brengen de laatste spullen in onze grote koffers. Ondertussen maken we nog een leuke babbel met de eigenares en begroet haar hond ons nog even. Ze heeft bovendien nog twee katten, maar die blijven binnen omwille van de coyotes. Om 11u30 zeggen we vaarwel tegen onze laatste bestemming van de reis. Bovendien hebben we ondertussen nog bericht gehad van KLM dat onze vlucht al 1,5 uur vertraging heeft. Godverdomme! We beslissen om dan wat langer te blijven in Stanley Park. Onderweg genieten we nog van enkele uitzichten.

Net na 12u komen we aan in Stanley Park en zien we al vrij snel vier wasberen! Yup, ze zitten weer dichtbij de Aquarium, zoals drie jaar geleden! 😉

Na het bezichtigen van de wasberen op veilige afstand wandelen we een stukje rond Stanley Park.

Rond 13u30 beslissen we om een kleine hap te eten bij een eettentje in het park. Hier zien we wederom twee wasberen! Weliswaar uit de vuilnisbakken één voor één binnenkruipen. Meerdere mensen komen heel dicht bij de wilde dieren. Sommige hebben weer alles over voor een foto met een wasbeer. Zeer onveilig en ze beseffen zelfs het gevaar niet, want een beet kan fatale gevolgen hebben.

Na onze hap wandelen we terug naar de auto en zien we nog enkele mooie zwarte eekhoorns in het park.

Terug aan de auto geven we nog enkele flesjes water weg aan een stadswerker bij de paarden. Hij is zeer tevreden met het water en we rijden door naar de luchthaven. Maar wat een gedoe om hier te rijden naar de luchthaven. We hebben zeker wel 100 verkeerslichten moeten passeren, en bijna altijd rood. We geraken geen millimeter vooruit! Een tankstation dichtbij Alamo is ook al geen sinecure, want die is afgesloten. Hierdoor zijn we verplicht te tanken bij hun duurste van de luchthaven. De drop-off van de auto verloopt weliswaar zonder problemen. Al snel staan we bij de bagage drop-off en wandelen we erna nog enkele winkeltjes binnen. Uiteindelijk passeren we de paspoort – en veiligheidscontrole. Alles verloopt zeer vlot en we hebben nog genoeg tijd om wederom de winkeltjes binnen te lopen. Onze vliegtuig staat ook reeds klaar aan de gate.

Met een vertraging van 1,5 uur vertrekken we om 19u15 met het vliegtuig. Verdrietig om de bergen te verlaten en verdrietig wat er ons thuis te wachten staat. Canada zal voor altijd in ons hart blijven. Het vliegtuig stijgt op en zit volledig vol. Al snel legt de meneer voor mij zijn zitje volledig naar beneden. We bekijken enkele films, maken een leuk praatje met een Nederlandse stewardess (ze apprecieerde dit enorm en gaf ons ontbijt bij de eersten), krijgen lekkere maaltijden en al snel landen we terug in Amsterdam. Terug uit het vliegtuig hebben we binnen de 10 minuten onze koffers en de controle gepasseerd. Bijzonder snel zien we dus terug onze auto in de parkeergarage staan. Na nog een autorit van minder van twee uur arriveren we terug in België, waar ons helaas een bijzondere moeilijke week te wachten staat.

Alvast aan allen bedankt die onze avonturen hebben meegelezen. Een grote dank aan de mensen voor jullie steunbetuiging, we waarderen dit enorm. En een grote dank aan de mensen die de moeite hebben genomen om een reactie achter te laten! Het is altijd fijn om dit te lezen. Tot een volgend avontuur!