Dag 23: You are my Sunshine

Zaterdag 28 september

Net voor 7u30 worden we wakker met een mooie zonsopgang.

De muggenbeten op mijn been staan iets beter, maar alweer ben ik een paar keer wakker geworden door de jeuk. Ik maak nog verse koffie en we eten onze yoghurt met de lekkerste bosbessen en frambozen op. We bellen nog met het thuisfront en we nemen afscheid van de eigenares van het vakantiehuis. Ze wenst ons het allerbeste en we rijden net voor 10u nog naar de parking van de Elk Falls. Hier starten we met een korte wandeling naar deze toch wel mooie en gemakkelijk bereikbare waterval.

Het is nog relatief vroeg, maar bij het terugkeren naar de auto staat de parking al goed vol! Het is dan nog maar 10u40. Vandaag is het zaterdag en we merken al een grotere drukte dan in de week. We beslissen om nog een stop te houden bij de Englishman River Falls PP om de lower falls te ontdekken. Dit ligt op onze weg terug naar Nanaimo. Onderweg zien we hertjes veilig langs de snelweg en spotten enkele Golden Eagles. Rond 12u20 arriveren we op de parking en wandelen we meteen naar de waterval.

Na enkele minuten te genieten van dit natuurspektakel wandelen we terug naar de auto. We eten elk een stuk fruit in de auto op en we rijden weer verder richting het centrum van Nanaimo. Het plan was om nog naar Chemainus te rijden om enkele muurschilderingen te bewonderen, maar we zijn te beperkt in tijd. Om 15u30 vertrekt onze ferry van Nanaimo naar Vancouver. We beslissen om bij een klein parkje aan het strand even uit te blazen. We kijken naar enkele spelende honden en genieten van de zonnestralen op onze huid.

Rond 14u20 rijden we nog naar een souvenirshop, maar al snel is het tijd om naar de ferry te rijden. Alles verloopt wederom zonder problemen en om 15u30 vertrekken we met de ferry richting Vancouver. Goodbye Vancouver Island! Met een stralende blauwe hemel wandelen we op het zonnedek.

Na een half uurtje hier te vertoeven, wandelen we terug naar dek 6 voor een klein hapje in het restaurant.  Onderweg zien we terug grotere bergen verschijnen, waaronder Mt. Jimmy Jimmy. Ik wandel terug naar het bovenste dek om enkele foto's te nemen.

Aangekomen op Vancouver, rijden we eerst nog naar Lighthouse Park. We wandelen naar Eagle Point, waar we helemaal alleen een mooi uitzichtpunt hebben op Vancouver en de Burrard Inlet.

We zien een mooie zonsondergang, maar we zijn helaas niet meer alleen. Een muggenleger is ook van de partij. Niet alleen ik, maar ook Tom wordt deze keer meerdere keren gestoken. We beslissen om terug te gaan naar de auto en door te rijden naar onze laatste overnachting van de reis. Echter worden we onderweg betoverd door een magnifieke gloed, waarbij we naar beneden klauterden langs een steil stuk om van dit moment te kunnen genieten.

Tot bijna 19u30 blijven we genieten van dit mooie moment. Daarna rijden we naar onze laatste vakantiehuisje waar we hartelijk worden ontvangen door de eigenaars en hun hond. Na een leuke babbel rijden we net voor 20u naar Salmon House on The Hill. Tom vraagt meteen voor een tafel aan het raam met zicht op de stad Vancouver, aangezien het onze laatste avond is hier. De serveersters gaat checken en na 5 minuten te wachten, krijgen we een fantastische mooie plaats aan het raam. We bestellen elk een cocktail en ons hoofgerecht met brood als aperitief. Helaas krijgen we ons brood met zalmboter pas tijdens de maaltijd, waardoor we zelfs ons brood niet moeten betalen. De serveerster neemt de schuld op haar, maar wij genieten gewoon verder van onze maaltijd. Tom heeft gekozen voor zwaardvis met aardappelen en ik voor een trio van zalm met risotto. Super heerlijk!

Als afsluiter van de maaltijd kies ik nog voor een ravioli cheesecake met perzik en framboos.

Pas na 22u rijden we terug naar ons vakantiehuisje en frissen we ons op. Ik typ nog een dag van de blog, hoewel het internet super traag is. Net voor middernacht gaan we slapen, hoewel we beiden last hebben van de nieuwe muggenbeten op onze benen. Morgen is het onze laatste dag in Canada.