Dag 19: The Beach Life at Vancouver Island

Dinsdag 24 september


Pas om 7u50 word ik wakker. We hadden de wekker vergeten te zetten, maar op zich hebben we ons nu niet zo veel overslapen. Ik maak verse koffie en het ontbijt klaar. Lekkere bagels met een beetje boter erop. Na ons ontbijt rijden we eerst nog naar de plek, waar we gisteren gezocht hebben achter de zeeleeuwen. Wat een verschil met het weer ten opzichte van gisteren, alles lijkt zo rustig nu.





We zien één zeeleeuw zwemmen en steeds duiken. Ze zijn er dus wel, maar ze zijn reeds aan het jagen op voedsel. Misschien moeten we dan vanavond maar terugkomen. Vervolgens rijden we naar de parking van de Lighthouse Loop trail. Het is nog redelijk bewolkt en beslissen om toch maar eerst de grote wandeling voor vandaag te gaan doen. We rijden dus naar de parking van de Wild Pacific Trail bij Big Beach. Hier zien we een tweetal hertjes aan de kant staan.




De wandeling gaat al zigzaggend tussen de bomen en langs de kustlijn.










De wolken maken meer en meer plaats voor een blauwe lucht. Het voelt zelfs zeer warm en vochtig aan. De trui gaat al vlug uit en we stoppen aan enkele punten voor foto’s en om te genieten van de gezonde zeelucht.


Bij storm viewpoint zetten we ons op het bankje neer of we eventueel walvissen zien zwemmen. Het licht is enorm fel, in de hele verre verte zien we een vissersboot, maar geen walvissen.



We wandelen verder en beginnen zelfs al goed te zweten. Hoewel de wandeling echt goed te doen is, zijn we de warmte niet meer gewoon. We wandelen goed door tot aan het eindpunt bij Rocky Bluffs.









Aangekomen bij Rocky Bluffs zijn we wat teleurgesteld, dat er geen verdere wandelweg meer is.




We keren terug en zoeken een picknickplekje. Helaas ben ik het slachtoffer van nog enkele actieve muggen. Vanaf ik mij gezet heb op een bankje zitten er wel vijf muggen meteen op mijn benen. Pfft, we moeten dus verder wandelen. Uiteindelijk na nog een plaspauze, arriveren we terug bij het mooie storm uitzichtpunt. Hier zien we geen muggen rondzwermen aan mijn benen. De ideale plek voor een lunch met een view.


Dit plekje vinden we echt zalig, waarbij we de golven zien slaan tegen de rotsen. We filmen enkele minuten dit natuurwonder zodat ik er achteraf nog mooie video’s van kan maken. Van hieruit wandelen we goed door, zodat we terug bij de parking van Big Beach staan. Onderweg hebben we nog een slang gezien! :o Het was een zwarte met een gele streep! Een foto was helaas niet mogelijk, want ze zat al snel tussen de struiken. Op de parking staan er terug herten. 



Na onze wandeling hebben we wel zin in een ijsje. We rijden terug naar het centrum van Ucluelet en kopen elk een ijsje. Tom kiest voor een bolletje strawberry cheesecake en ik voor de Moose Track (soort van snickers smaak) en cottoncandy. We eten ons ijsje op in Alder Park, maar zien wederom geen zeeleeuwen.




Na ons lekker ijsje rijden we terug naar de parking van de vuurtoren. Vanaf de parking is het heel kort wandelen naar de vuurtoren, die toch wel een beetje teleurstellend is.


We beslissen om terug te rijden naar het visitor center van het NP, maar parkeren onze auto bij de Wikaninnish Beach – toegang C. Van hieruit wandelen we volledig via het strand naar het visitor center, op zoek naar zeeleeuwen. Helaas liggen ze hier ook niet.




We wandelen volledig terug langs het strand en zien dat Teddy een mooie fort heeft gebouwd!





Een volgende stop houden we bij Florencia Bay. Tom is moe, maar ik wandel volledig tot het eind van het strand. Een hond komt nog goeiedag zeggen tegen mij, lief hondje! Ik wandel verder en zie dat Tom nu toch nog tot bij mij komt.










Na onze lange strandwandeling, rijden we nog voor een laatste keer naar het centrum van Ucluelet. Deze keer gaan we kijken bij Harbour Drive, waar de boten in het water gelanceerd worden. Hier liggen misschien wel de zeeleeuwen? We parkeren de auto en Tom ziet ze in de verte al liggen. Ja, ik hoor ze! 😊 Vanop een veilige afstand, bekijken we deze prachtige dieren! Ik kom er helemaal ontroerd van…









Na alweer een geslaagde dag, halen we nog een fles schuimwijn en hout in de winkel. We rijden terug naar de cabin en drinken onze lekkere schuimwijn in de jacuzzi op. Wat is het hier toch zo stil en vreedzaam. Na de jacuzzi frissen we ons op en eten ons avondeten op tijdens het bekijken van de TimTracker op Youtube en dit bij een gezellig vuurtje. Daarna typ ik nog een dag van de blog en lezen we de leuke reacties van onze vaste volgers 😊.  


Morgen verlaten we de heerlijke cabin alweer en rijden we naar onze voorlaatste bestemming, namelijk Campbell River. Het zal dus morgen weer een lange dag worden.

Weer: wolken en zon, 12 tot 18°C
Stappen: 27.798
Hike: 14 km
Wildlife: zeeleeuwen, vier herten, slang, eekhoorn

Reacties

  1. Jammer dat er geen foto is van de slang!
    Dat ijsje ziet er heerlijk uit, zo een mooie kleuren!
    Vuurtoren ziet er zo klein uit!
    Prachtige zeeleeuwen!
    Romantiek alom, leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten