Dag 17: Singing in the rain to Vancouver Island

Zondag 22 september

Om 6u30 loopt de wekker af en 10 minuten later staan we op. We kleden ons om en een half uurtje later zitten we reeds in de auto. Het is enorm aan het regenen. Wat een weertje zeg! Vandaag moeten we de ferry van 8u45 nemen naar Vancouver Island. We moeten er zeker een half uur voordien zijn, zodat onze reservatie nog geldig is. Wie wil er nu met dit weer naar Vancouver Island gaan. Eens we aankomen bij de Ferry Terminal is het best wel druk. Heel druk zelfs!

Aangezien we gereserveerd hebben, mogen we bij de eersten in de ferry rijden. We staan volledig vooraan, dus gaan we bij Vancouver Island er ook vlug uit mogen rijden.

We nemen onze cameraspullen mee en wandelen naar dek 6. Een lange rij staat reeds klaar voor het ontbijt. Laten we best eerst een plaatsje kiezen en daarna ontbijt halen. Na een half uur staat er nog altijd een wachtrij en gaat Tom in de rij staan. Om 9u34 kunnen we eindelijk lekker ontbijten. Nogal een grote portie, maar het smaakt heerlijk.

Na het goed gevulde ontbijt, wandel ik alleen nog naar het bovenste dek 7. Ze noemen dit het zonnedek, maar een zon is er helaas niet te zien.

Na een 10-tal minuten roepen ze door de speakers om terug naar de auto te keren. Ik ga snel terug naar Tom, zodat we samen naar de auto kunnen. En voila, al snel zitten we terug op het vasteland. Helaas dus geen walvissen gespot op weg naar Vancouver Island.

Het is enorm aan het regenen en we rijden eerst nog naar de Safe On Foods. Wat een heerlijke winkel zeg. We kopen ontbijt, lunch en avondeten voor enkele dagen. Bij de sushi spreekt een oudere heer mij aan of ik familie ben van … (weet de naam niet meer). Ik zeg neen, waarop hij zei dat het wel kon, want ik moet er enorm op gelijken.

Terug aan de auto is het gestopt met regenen. We tanken de auto vol en rijden verder richting Little Qualicum Falls Provincial Park. Helaas begint het terug enorm te regenen en hebben we er beiden geen zin in om te wandelen. Ook de volgende waterval op de planning slaan we over, we kunnen deze woensdag nog doen.

Een volgende stop is bij de Cathedral Grove, maar wat een drukte zeg. Het is ondertussen gestopt met regenen, maar we beslissen om deze ook te verzetten naar volgende woensdag. Het is tenslotte zondag en veel locals zijn nu ook op uitstap. Ik heb nood aan een plaspauze en bij het visitor center van Alberni Valley stoppen we even.

We gaan naar binnen in het visitor center en Tom vraagt of we ergens beren kunnen spotten. Ze raadt ons aan om naar Stamp Falls Provincial Park te rijden. We kunnen daar ook de zalmen zien springen en zwemmen. Laten we dit dan maar doen. Het is een kleine 25 minuten rijden, eens we arriveren.

In de rivier zien we de zalmen niet goed doorzwemmen, maar bij de fish ladder, zien we ze erdoor zwemmen. Er hangt zelfs een tv, waar je de zalmen kan zien zwemmen. Wat een grote zalmen zeg! Ze moeten enorm veel kracht gebruiken om hier tegen de stroom door te zwemmen. De zalm doet dit om naar de andere kant te komen en te paren. Enkel de sterksten overleven deze doortocht. De zwakke sterven door de inspanning of worden opgegeten door beren.

We wandelen het pad langs de rivier, maar zien geen beren. Terug aan de auto halen we onze lunch en eten dit op aan een picknicktafel. Nog een lekker stuk fruit (kruising appel – peer), die we mochten meenemen van de B&B en een donut/chocoladekoek. Wegens de werkzaamheden richting Ucluelet, beslissen we om nog naar de viewpoint te wandelen. We wandelen naar boven, waarop twee vissersmannen ons aanspreken, dat er op het einde van de wandeling twee zwarte beren zitten. Eentje aan de brug en de andere zit aan de overkant van de rivier. Lap, de berenspray zijn we vergeten. We wandelen eerst naar het viewpoint, waar we zicht hebben van de rivier. Er is geen beer te zien. We keren terug om vervolgens naar beneden te wandelen. Aangekomen bij de brug is de beer al weg, ook aan de overkant is er geen beer meer te spotten.

Een grote groep familie is ook meegekomen naar beneden. We zien nog enkele zalmen sporadisch springen, maar een foto lukt niet omdat er slechts enkele dit uitvoeren. We keren terug naar het gewone wandelpad en kijken nogmaals naar de grote zalmen in de fish ladder.

Het is reeds 16u eens we vertrekken vanuit de parking. Onderweg spotten we enkele schattige hertjes!

Daarna rijden we verder door langs een zeer bochtige weg, waar we nog een zwarte beer de weg zien overlopen. Het was een zeer grote zwarte beer. We passeren langs de grote werken, waarbij we rekening mee moeten houden voor woensdag. Op bepaalde uren wordt de weg zelfs voor een volledig uur afgesloten.

Rond 19u komen we aan in onze Rainforest Cabin. Wat mooi en groot zeg! We maken lekkere worstjes op de BBQ klaar en drinken een lekker biertje/cider.

Vervolgens is het tijd voor onze jacuzzi! 😊 Tijdens we in de jacuzzi zitten, horen we zeeleeuwen roepen van zeer dichtbij. Wow, dat is het doel voor morgen, zeeleeuwen spotten!

Na de jacuzzi nemen we nog een douche, maar dan krijgen we beiden onze klop. Dag meneer de uil, waar breng je ons naar toe? Naar dromenland… 😉 Morgen eerste dag verkenning in het Pacific Rim National Park.

Weer: regen, zonnig en wolken, 8 tot 17°C
Stappen: 9.279
Hike: 4 km
Wildlife: zwarte beer, vijf herten

1. - Dat ontbijt ziet er lekker uit! Zou ik wel maar smiddags kunnen eten.
    - ben zo nieuwsgierig aan wie die oude man dacht dat je op geleek! Zal er de hele avond mee bezig zijn!
    - prachtige rivieren en prachtige zalmen! Moet leuk zijn om ze te zien springen!
    - Tom zijn worstjes staan in brand!
    - zo jaloers van die jacuzzi😍

1. - Het ontbijt was heerlijk
      - ik heb er ook de hele dag nog aan gedacht!
      - die zalmen waren gigantisch!
      - yep in brand, maar wel super lekker
      - kon ze niet meepakken in de valies :(

Wederom bedankt van je leuke reacties sis!

Verwijderen
  2. Wat een mooie verslagen weer waar ik volop van genoten heb. Jullie maken zovele mooie wandelingen, super! Wat is dit ook weer een heerlijk dagje al is het met veel regen begonnen! Liquid sunshine noemen ze dat hier in Vancouver, hahaha. Mooie plaats waar jullie verblijven en geniet lekker van Pacific Rim NP. Ik lees jullie vlug wel weer! :)

1. Hey, thanx Ann voor je fijne reacties en om met ons de avonturen mee te lezen en te beleven. Aha Liquid sunshine, zal ik moeten onthouden. ;)