Dag 16: Exploring Whistler to Squamish

Zaterdag 21 september

Rond 8u word ik wakker en voelt mijn nek nu toch al wat beter aan. Tom is nog moe en blijft nog wat liggen in bed, terwijl ik nog een dag van de blog online post. Vandaag doen we het een beetje rustiger aan. We eten ons fruit op als ontbijt en Tom haalt een koffie in de lobby van het hotel. Ik post de blog en net voor 11u checken we uit het hotel. Er staan meerdere mensen aan de balie, dus we moeten nog even wachten. Als het aan ons is, vraagt Tom of het ok is om de auto nog even te laten staan in de parkeergarage. Dit mag en zo kunnen we gemakkelijk in het centrum van Whistler rondwandelen.

Het is een gezellige drukte en we kuieren langs de winkeltjes. Er speelt tevens een live band met jazzy music. Heerlijk! Wat een leuke, maar dure spulletjes hebben ze hier. In een winkel waar ze ook kledij verkopen, koop ik nog een leuke t-shirt op aanraden van Tom.

We zien een leuke chocolade winkel, waar we enkele chocolade bombs kopen. Ze zien er leuk uit, maar waren eerlijk gezegd niet zo lekker. De Minion was het slechtst, zoveel suiker. Bah.

We wandelen naar de kant waar de gondola’s hangen om naar Whistler Mountain te gaan. Echter is het veel te bewolkt om vandaag naar boven te gaan. Het is ook niet goedkoop en we kijken naar de zeer sportieve mensen, die met hun mountainbike naar boven gaan. Vervolgens rijden ze met hun mountainbike langs een zigzaggend parcours terug naar beneden. Zeker een uur in de wachtrij voor vijf minuten plezier.

Een beetje verderop staat er een eetkraampje. We bestellen elk een canadian poutine. Lekker, maar veel te grote portie.

Het is nu reeds 13u en we wandelen terug naar de parkeergarage van het hotel. We rijden terug naar Pemberton om te wandelen naar de Nairn Falls. Het is een korte wandeling, dus het is ook veel drukker op het wandelpad. Aangekomen aan de waterval, vraagt een grote groep mensen aan mij om van hen een foto te nemen. Ze hebben bovendien drie honden mee. Ze zijn toch redelijk tevreden van hun foto, maar kwam er wel nerveus van zeg. Het is niet gemakkelijk met de omheining rondom de waterval.

Terug aan de auto rijden we nog naar het centrum van Pemberton. Tom heeft nood aan een koffie en ik neem nog een ijsje. Daarna wandelen we te voet naar de weiden, waar we de beren zagen. Maar helaas is er nu niets te zien. terug aan de auto zien we een mooie kraai op zijn gemak zitten naast de besjes.

Tom stelt voor om naar de weg te rijden waar het vroegere Olympische park ligt. Normaal kan je daar ook beren spotten. Nog geen drie minuten later, spotten we al een zwarte beer. Helaas zit die goed verscholen in het hoge gras.

Er passeren zelfs toeristische bussen, waardoor de beer enorm schrikt en verder wegloopt. Vervolgens rijden we bijna tot het einde van de weg tot aan de Alexander Falls. Je hoeft niet te wandelen en het is toch wel een heel mooie waterval. Alweer wordt een toeristische bus gedropt, maar die al snel weer weg zijn. Twee mannen vragen ook aan mij om van hen met de waterval een foto te nemen. Met de omheining wederom niet gemakkelijk, maar ze zijn wel zeer tevreden met hun foto. Vervolgens nemen wij enkele foto’s.

Verder dan dit punt kunnen we niet meer, aangezien de weg voor het verkeer is afgesloten. We beslissen om door te rijden naar onze eindbestemming, namelijk Squamish.

Aangekomen bij onze AirBnB worden we overdonderd hoe mooi en modern het appartement wel is. Ze hebben ook een hond, Sage, die enthousiast ons begroet. De eigenares komt ook even goeiedag zeggen. We vragen of er bald eagles te spotten zijn op het strand, maar dit zou nog te vroeg zijn. Ze zegt wel dat er zeker beren te spotten zijn. Tot voor kort zaten ze zelfs in haar tuin aan haar fruitbomen te eten en gisteren zaten ze nog bij de geburen. Iedereen heeft hier een hond ter bescherming van de zwarte beren.

We beslissen om toch nog even naar het strand te gaan. Het is slechts drie minuten rijden van onze AirBnB.

Maar dan zie ik ook een zwarte beer langs de rivier wandelen! OMG! Nog een beer in het rijtje! Hoe geweldig om dit te zien.

We genieten van het moment en eens de beer weg is, wandelen we terug naar de auto. Tijd om nog avondeten te halen. We kiezen voor chinees, maar het is enorm druk. Zelfs voor afhaalmaaltijd moeten we een uur wachten. We bestellen ons eten en Tom stelt voor om mij terug te brengen naar de AirBnB, zodat ik al wat blog kan typen. Tom haalt dan achteraf het eten en nog wat drankjes. 😉

We smullen van het eten en kijken nog naar enkele TimTrackers op Youtube. Na het eten voel ik mij ineens niet zo goed, het eten is mij niet goed bevallen. Ben zeker bijna een uur slecht geweest. Nadat ik mij weer beter voelde, hebben we nog een douche genomen. Daarna heb ik de blog nog afgewerkt en zijn we rond 23u45 gaan slapen. Morgen moeten we vroeg opstaan om de ferry te nemen naar Vancouver Island.

Weer: zonnig en wolken, 7 tot 16°C
Stappen: 11.561
Hike: 4 km
Wildlife: 2 zwarte beren, vogels

1. Whistler ziet er een leuk stadje uit! Nog redelijk mooie gebouwen’
    Tjah canadese chocolade kan niet tippen aan onze Belgische, had ik verwacht! Maar wel super mooi om naar te kijken! Wat een mooi gevulde toonzalen!
    Yay, weer leuke beren!❤️ En nog een leuk hondje!!
    Waterval is natuurlijk ook super!
    En hoe smaakte de biertjes? Die middenste met die mot en skull erop ziet er zo leuk uit!

1. Ik heb Tom de hele reis niet horen klagen over de biertjes! Ze waren allemaal lekker! Moet zeggen dat ik toch ook wel enkele lekkere ciders en rosé wijn heb gedronken.